Over kookkunst en mobiliteit

Laten we eerlijk zijn: de behoefte aan flexibele mobiliteit is alom aanwezig. Geen werkgever zit te wachten op langjarige leasecontracten voor werknemers die misschien niet langer dan enkele maanden in dienst zijn. Dat is de realiteit. Een andere realiteit is dat de markt die mate van flexibiliteit gewoonweg niet kan leveren.

Ze zijn er wel: leasemaatschappijen die zo flexibel mogelijk mobiliteit leveren, maar altijd nog met de beperking van ‘zo flexibel mogelijk’. Dat is ook logisch. Of het nu gaat om gewone leasemaatschappijen, short leasers, of verhuurders, ze leveren allemaal wielen die vastzitten aan dure auto’s. Die moeten domweg kilometers maken wil de exploitant niet bezwijken onder de lasten van stilstand.

Flexibele mobiliteit zal daarom nooit wegkomen van bedrijven die tot doel hebben auto’s te exploiteren. Ook niet van vervoersaanbieders en van kaartleveranciers. Die partijen zijn namelijk met handen en voeten gebonden aan het product dat zij leveren en zullen van huis uit geen “grensoverschrijdende” diensten propageren.

Chefkok

De echte leverancier van flexibele mobiliteit is als een chef-kok die precies weet welke ingrediënten nodig zijn om de beste maaltijden te kunnen componeren. Flexibele mobiliteit, samengesteld uit de ingrediënten van openbaar vervoer, autobranche en human resources, hoort thuis in een topkeuken.  De keuken van LeaseCollect bijvoorbeeld. LeaseCollect kent de smaak van werkgevers en werknemers en weet die als geen ander bij elkaar te brengen. Bel of mail met chef-kok Marcel Meijer en vraag hem een flexibel mobiliteitsmenu voor u samen te stellen.